Jurat

Coneix el nostre Jurat del Benidorm Skyline Film Festival 2024

El jurat d’aquesta 8 Edició de Skyline Benidorm Film Festival està compost per destacats professionals del sector cinematogràfic i serà l’encarregat d’atorgar els premis.

El jurat podrà declarar desert qualsevol dels premis si ho estima oportú, així com atorgar accèssits sense dotació econòmica. No podrà participar com a jurat cap persona que siga part interessada en la producció o exhibició de les pel·lícules sobre les quals haja d’emetre el seu veredicte.

Les decisions del jurat seran inapel·lables.

Jurat Secció Oficial

Inés de León Photo 1

Inés de León

Directora y guionista de cine y publicidad.

Ha dirigit les pel·lícules “¿Qué te juegas?” 2019 amb Amaia Salamanca, Javier Rey i Leticia Dolera. I “A todo tren 2” 2022 amb Paz Vega, Paz Padilla i Santiago Segura. En la qual també actua ella mateixa.

Com a directora de publicitat, ha realitzat campanyes i fashion films per a marques com Gaultier, Levi’s, Lancôme, Chanel, Gucci o Guerlain.

En el lloc web de la revista Vogue, juntament amb la seua directora Inés Lorenzo, va crear la sèrie “Fashion Drama”. On cada capítol és una història divertida, una barreja entre cine i fashion film. Aquestes històries han tingut protagonistes com Úrsula Corberó, Nicole Wallace, Amaia Salamanca, Brays Efe, Begoña Vargas, Lola Rodríguez, Sita Abellán, Sara Sálamo, Ingrid García Jonsson, Silvia Alonso, entre altres…

FOTO ENRIQUE (1)

Enrique López Lavigne

Enrique López Lavigne és un dels productors més rellevants de la indústria espanyola, comptant amb més de seixanta títols al seu currículum, entre els quals es troben tres dels més taquillers de la història d’Espanya. És responsable de les tres temporades de la comèdia de culte de Movistar “Vergonya”, les tres temporades de “Paquita Salas” de Netflix i “Veneno”, d’A3 Media. Altres títols aclamats internacionalment són “Lo imposible” i “Un monstruo viene a verme”, dirigides per J.A. Bayona, “28 semanas después”, de Juan Carlos Fresnadillo, “Verónica” i, més recentment, “La Abuela”, de Paco Plaza, “Asedio”, de Miguel Ángel Vivas i “Voy a pasármelo bien”, de David Serrano. I “Yo no soy esa”, la propera pel·lícula de María Ripoll, que s’estrenarà a la tardor.

Paula Prendes

Paula Prendes

Llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pontifícia de Salamanca, Paula Prendes ha forjat una exitosa carrera en la indústria de l’entreteniment a Espanya. Com a presentadora, ha destacat en programes de renom com ‘Prodigis’, ‘Zapeando’, ‘Cuiners al volant’, ‘Sé lo que hicisteis’ i ‘Periodistes FC’, on ha demostrat la seua versatilitat i carisma davant les càmeres. En l’àmbit actoral, ha participat en una àmplia varietat de sèries emblemàtiques com ‘Gran Hotel’, ‘Àguila Roja’, ‘Gran Reserva’, ‘B&B’, ‘Víctor Ros’, ‘Velvet’, ‘Servir y proteger’ o ‘Machos Alfa’, consolidant-se com una figura destacada en el panorama televisiu espanyol. Entre els seus treballs més destacats en la gran pantalla, es troben ‘¿Quién es quién?’, una comèdia on va demostrar la seua versatilitat interpretativa, ‘Enterrados’, un intens thriller que va captivar l’audiència, i ‘Fuga de cerebros 2’, una exitosa comèdia que la va portar a explorar nous registres en la seua carrera.

Jurat Guió

Paula Gómez

Paula Sánchez Álvarez

Guionista especialitzada en ficció, ha treballat amb la plataforma Playz en sèries com Yrreal o programes com Llàmalo X. En publicitat ha estat guionista de l’anunci Mi Padre, per a Glamour Espanya. En la productora Mediacrest va treballar tres anys en desenvolupament de ficció, dels quals destaquen els projectes Una casa en la platja, guardonat en Conecta Fiction 2021, 17khz, en desenvolupament per a YLE (la televisió pública finlandesa) i Assumptes Interns, sèrie que s’estrenarà en 2024 a RTVE. Recentment va fer el seu debut com a directora en el curtmetratge multipremiat Co-Haunting.

foto Santi y Pablo

Santi y Pablo

Santiago Cardelús va estudiar el Màster de Guió de Ficció de Cinema i Televisió l’any 2017. Des de llavors, ha desenvolupat una sèrie de ciència ficció per a Mediapro Studios, ha estat guionista de plató de la sèrie Servir y Proteger, emesa a TVE, i ha format part de l’equip de guió de la sèrie Los Artistas, emesa a Vix i Amazon Prime Video.

Pablo Manchado també va estudiar el Màster de Guió de Ficció de Cinema i Televisió. És guionista a la productora Plano a plano. Ha escrit en sèries com Cicatriu, Una Vida Menys a Canàries, Toy Boy o Servir y Proteger.

Com a tàndem creatiu, han escrit i dirigit tres curtmetratges: Hèroes, seleccionat en més de seixanta festivals nacionals i internacionals, i guanyador de cinc premis; Malas Notícies, seleccionat en més de vint festivals, com el FESCIGU o el Festival de Medina del Campo; i La Piscina, actualment en procés de distribució.

Obra de teatro escrita por Gabriel Ochoa y estrenada en El Teatro del Barrio. El argumento mueve a los cuatro personajes en torno a la entrevista que realizó Iñaki Gabilondo a Felipe González, por entonces presidente del gobierno, el 9-1-95 para un programa de Televisión Española. La entrevista giró básicamente en torno al problema del GAL. Los otros dos personajes son Alfredo Rubalcaba y Jordi García Candau, director de RTVE.

Gabi Ochoa

Co-guionista, juntament amb Ada Hernández i Rafael Cobos, i director de El amor no és el que era (2013), protagonitzada per Alberto San Juan, Blanca Romero, Nicolás Coronado i Aida Folch. La pel·lícula va clausurar el XVI Festival de Cinema Espanyol de Màlaga.

Cocreador i coguionista, juntament amb Héctor Beltrán, Carlos De Pando i Sara Antuña, de la sèrie Sin Huellas (2022) per a Amazon Studios i Zeta Studios.

Ha treballat en diversos desenvolupaments com les sèries Ronda sud (2018) per a À Punt Media, Ultratumba (2019) premi Millor DigiSèrie en Conecta Fiction 2019, Històries del Palmar (2020) DAMA Ajuda 2019 i Ajuda IVC desenvolupament 2020, Sin cuartel (2022) Residències de l’Acadèmia de Cinema, o Misterioso incauto (2023) en desenvolupament per a À Punt Media. Totes escrites juntament amb Héctor Beltrán.

A més, en els projectes de llargmetratge Les guerres correctes (2015), adaptació al cinema de la seua obra teatral per a Álamo Producciones, i Nena (2023), per a TV ON Producciones i desenvolupada en els laboratoris Faber Llull, Toronto 2022, Mostra Afers i Disssident House, entre altres.

Jurat Shortpitch

Begoña Ballester Foto

Begoña Ballester-Olmos

Realitzadora Audiovisual des de 2005 i traductora audiovisual des de 2008, en 2012 funda bbo i es dedica de ple a la traducció audiovisual des del punt de vista tècnic i lingüístic. Els seus coneixements tècnics li permeten anticipar-se als possibles problemes, valorar-los i oferir solucions versàtils.

En els últims anys, bbo s’ha convertit en una agència referent havent traduït i subtitulat pel·lícules de gran renom com Alcarràs, As Bestas, Fallen Leaves, 20 000 espècies d’abelles, Vides passades, entre altres.

El seu Pack Producció Espanyola és el producte estrella de bbo, ja que ofereix una solució completa des de l’elaboració de les llistes de diàlegs, els subtítols a qualsevol idioma, subtítols especials, audiodescripció i llengua de signes.

Forma part del consell administrador de DAMA, i socia d’ALIA, ATRAE, AJEV i AESAV.

Claudia Ortega IMG_9946

Claudia Ortega

Claudia Ortega Olivares (Benidorm, 1995) es muda a la capital madrilenya per estudiar Art Dramàtic en el CITM. Després de graduar-se, cursa un taller de dramatúrgia amb Sanchís Sinisterra i dos tallers anuals a l’EdE de Madrid, de novel·la i Guió. Aquest estiu, viatja a Cuba per cursar un taller de direcció d’actors a l’EICTV, San Antonio de los Baños. A la seva tornada, comença a estudiar a l’ECAM l’especialitat de Guió de cinema i televisió, de la qual es gradua el 2021. El 2019, s’inicia com a directora de teatre amb Azul o cançó a un poeta suïcida, obra que estrena amb la seva companyia La fràgil a la RESAD i diferents sales alternatives de Madrid, com el Umbral de Primavera; on també estrena Nostres fills al març de 2021. El 2021 inicia el màster de narrativa a l’EdE de Madrid.

Com a guionista ha desenvolupat el llargmetratge de ficció Beroa, projecte guanyador del Cantabriafilmfestival2020, participant del Laboratori Fire 2021 de Barcelona, seleccionat en fòrums com Abycine Lanza 2021 i en la secció joves de la Berlinale 2022, així com guanyador del primer premi a projecte jove del Lesgaicinema 2021, de les ajudes de Cantàbria 2021 i participant a l’Atlántidafilmfest 2022. Està desenvolupant Oh, carinyo, el seu primer llargmetratge de ficció com a guionista i directora, participant del programa Cima Impulsa 2021, del programa de Pitch Ibicine2022, del Fire Lab 2022 de Barcelona (on guanya el premi al millor projecte de llargmetratge pel festival i al millor guió per DAMA), i del Campus d’estiu de l’Acadèmia de Cinema 2023. Acaba de rodar el seu primer curtmetratge de ficció com a directora Per què plora les noies? guanyador del Skyline Film Festival 2023 a Benidorm.

A més, ha treballat en Alpha producciones com a guionista i directora i com a lectora i analista de guions en festivals i laboratoris com el Labdelnorte 2023.

Macu Esteve

Hace ya 10 años que reactivamos el servicio de ventanilla única para gestionar los permisos y las necesidades de las producciones audiovisuales en la ciudad.
En estos años hemos logrado una implicación total de todos los departamentos municipales ofreciendo una respuesta inmediata a cualquier producción, por lo que hemos visto incrementado el número de producciones, año tras año.
En toda esta trayectoria hemos conseguido posicionarnos como ciudad “film friendly” donde rodar es fácil y así aprovechamos el retorno publicitario de nuestra ciudad como destino turístico, e impulsamos el empleo en el sector audiovisual local.
Nuestro objetivo al colaborar en el jurado del short pitch de este festival es conseguir, de la mano de la productora ganadora, que tengan una gran experiencia y que Benidorm sea también protagonista del corto.

JULIO_BLAS_ (86)

Julio Blas

Julio Blas és director i fundador de Echar a Rodar, consultora de sostenibilitat aplicada a la indústria audiovisual, on desenvolupen plans de sostenibilitat (La Mesias per a Movistar+; Estiu a Desembre, Les Noies de l’Estació; Premis Berlanga, Skyfilm Festival) i en aquest moment està cursant el Doctorat en Sostenibilitat Audiovisual. A més, ha estat durant més de 25 anys a televisió i ràdio com a realitzador (Canal +, Cadena SER, Mediaset, Movistar+). Llicenciat en Comunicació Audiovisual per la UCM, Màster en Direcció i Producció de Continguts Audiovisuals per la VIU, Màster en Formació del Professorat de Secundària i FP en l’especialitat de Processos i Comunicació Audiovisual per la URJC, Project Management Professional (PMP®) pel PMI® i Tècnic Superior en Realització de Projectes Audiovisuals per l’Escola CES. Apassionat de la comunicació en general i de la audiovisual en particular, també compta amb gran vocació docent. Imparteix docència a la Universitat Carlos III de Madrid, OBS Business School i ha treballat a la Universitat Complutense de Madrid i en Formació Professional, a més de cursos monogràfics i tallers en empreses.

SAMUEL ALARCON_PIC_2021

Samuel Alarcón

Samuel Alarcón Izquierdo (Madrid, 1980) és cineasta, comunicador, guionista, productor i dissenyador sonor. Treballa en el camp de la no-ficció, el cinema-assaig i la videocreació, així com en el documental sonor. Les seves obres s’han estrenat a la Biennale de Venezia, al MACRO de Roma, al Museu Reina Sofía de Madrid, al Festival de Cinema Europeu de Sevilla, Documentamadrid o han estat emeses a Radio Nacional d’Espanya. Rebé la residència a la Real Academia de España a Roma, on va realitzar el seu primer llargmetratge, La ciudad de los signos (2009), Premi del Públic Documentamadrid 2009. El 2013 va crear El cine que viene, un espai radiofònic per a la difusió del cinema independent iberoamericà a Radio Nacional d’Espanya. El seu segon llargmetratge en solitari: Oscuro y Lucientes (2018) aborda el cas del cap perdut de Francisco de Goya i s’estrena al Festival de Cinema Europeu de Sevilla. Va guanyar el Premi al millor guió Madrid Crealab i el premi Jerry Goldsmith a la millor Banda Sonora. El 2020 va estrenar el seu curtmetratge experimental Déjame Hablar (2020) dedicat al músic Luis de Pablo a la Biennale di Venezia i va rebre el premi al millor so a Alcine, el mateix any. També el 2020 es va incorporar a l’equip de Documentos RNE com a guionista i dissenyador sonor. Aquell mateix any, el programa va guanyar el premi Bravo de comunicació a ràdio i posteriorment el Tiflos de periodisme. El 2022 va estrenar El género chico, un documental dedicat al teatre musical de finals del segle XIX a Madrid.

Jurat Internacional

JAIME E. MANRIQUE

Jaime E. Manrique

El fundador i director de LABORATORIOS BLACK VELVET és un individu amb una extensa trajectòria en la gestió cinematogràfica integral, amb més de 25 anys d’experiència en àrees que van des de les comunicacions, passant per la producció, fins a la distribució.

És el fundador i director del Bogotá Short Film Festival / Festival de Curtmetratges de Bogotà – BOGOSHORTS, i també el dissenyador conceptual del Moviment BOGOSHORTS, així com estratega de la seua agència de distribució de curtmetratges llatinoamericans BOGOSHORTS Film Agency.

A més, és creador i editor de PANTALLA COLOMBIA des de fa 22 anys, un butlletí setmanal sobre l’actualitat cinematogràfica colombiana, propietat de Proimágenes Colombia, entitat de la qual ha sigut assessor de comunicacions digitals durant les últimes dues dècades.

Ha sigut analista cinematogràfic en més de 15 mitjans de comunicació en els últims anys i va ser soci i part de l’equip gestor de Cine Tonalá Bogotá, una sala d’exhibició alternativa a la capital colombiana (2015-2020).

També ha sigut director de comunicacions i ha liderat campanyes de llançament de més de 65 pel·lícules colombianes i festivals de cinema, incloent-hi el FICCI – Festival Internacional de Cinema de Cartagena de Índies (2011-2019).

És un dels membres fundadors de l’Acadèmia Colombiana de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques – ACACC i actualment es desempeña com a seu director de comunicacions.

Ha participat com a jurat i/o programador en l’àrea de curtmetratges en diversos festivals de cinema arreu del món, i també ha sigut docent en diferents càtedres de cinema en universitats com l’Externado de Colombia, Jorge Tadeo Lozano i Politécnico Grancolombiano, així com professor de Distribució i Màrqueting Cinematogràfic en l’Escola Internacional de Cinema i Televisió EICTV, San Antonio de los Baños, Cuba.

Celia Vela

Celia Vela

Codirectora de l’Almagro International Film Festival (AIFF), i coordinadora general artística del Festival del Cine y la Palabra (CIBRA, Toledo). Actriu, Assistent de Direcció i Investigadora Artística d’origen manxec amb més de 20 anys de trajectòria professional a Mèxic. Com a actriu compta amb més de 1000 representacions teatrals, així com nombroses produccions cinematogràfiques, televisives i publicitàries. Com a assistent del director artístic Raúl Farell a Mèxic, ha format part de produccions i muntatges escènics en col·laboració amb les institucions públiques i privades més importants de Mèxic, per nomenar-ne algunes: l’Instituto Nacional De Bellas Artes (INBA), la Coordinación Nacional De Literatura y Teatro (CNLT), el Instituto Mexicano de Cinematografía (IMCINE), Consulado de la República de Argentina en México, Fundación Franz Mayer, Museo Jose Luis Cuevas, Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), entre moltes altres.

Rosalia

Rosalía Mayor

Rosalía Major és una destacada professional del periodisme amb una àmplia trajectòria tant en la pràctica periodística com en la gestió associativa. Possèix una Llicenciatura en Ciències de la Informació, especialitzada en Periodisme, obtinguda a la Universitat Complutense de Madrid, i un Màster en Periodisme de l’ABC.

En la seua experiència laboral, es destaca el seu nomenament com a presidenta de l’Associació de Periodistes de la Província d’Alacant per al període 2019-2023. A més, va ocupar el càrrec de Directora i membre del Consell de Redacció de les revistes CANELOBRE i EL SALT, editades per l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert. Durant la seua gestió, va demostrar un profund coneixement del patrimoni, tradicions i personatges històrics de la província, cobrint una àmplia gamma de temes rellevants.

A més de la seua tasca periodística, Rosalía ha participat activament en activitats socials i culturals, destacant com a moderadora de taules rodones, conferenciant i jurat en diversos esdeveniments. També ha demostrat un compromís amb la seua formació contínua, participant en cursos i tallers sobre verificació de dades, intel·ligència artificial, habilitats socials, entre altres.

El seu compromís amb la responsabilitat social es reflecteix en la seua participació en jurats de concursos escolars i esdeveniments relacionats amb la inclusió i la joventut. Per la seua destacada tasca, ha rebut diversos reconeixements, incloent el nomenament com a Andalusa de l’Any per part de l’Associació Casa d’Andalusia Juan Ramón Jiménez d’Alacant i el Premi Aula de la Dona “Tota una vida” de l’Institut Superior de Ciències de l’Educació.

Jurado PNR

soniabautista

Sonia Bautista

Guionista, directora i productora. Llicenciada en Comunicació Audiovisual. Va estudiar Guion a la EICTV de San Antonio de los Baños, Cuba. Va entrar en contacte amb el cinema per primera vegada al Grup Etna de París el 2008, on va realitzar el seu primer curtmetratge experimental en 16mm de la mà del cineasta Hugo Verlinde. Ha presidit l’associació nacional de cineastes Plataforma Nuevos Realizadores i ha format part de la junta directiva durant cinc anys. Ha dirigit el Festival de Cinema de Madrid durant tres anys fins al 2022. Ha escrit, dirigit i produït nombrosos curtmetratges, branded content, videoclips i diversos continguts audiovisuals. Actualment és productora en El Cañonazo Transmedia i està treballant en un nou curt de ficció i en el que serà el seu primer llargmetratge documental. És curadora, programadora, assessora de projectes i jurat en diversos festivals de cinema, laboratoris i mostres nacionals i internacionals.

CarlosEscolastico

Carlos Escolástico

Carlos Escolástico es va formar en fotografia a l’ICP de Nova York. Actualment es dedica a la producció audiovisual a través de la plataforma FOTOMOTORA, desenvolupant al mateix temps la seva vocació artística mitjançant projectes centrats en el retrat i en l’ús de recursos procedents de la psicologia per a la creació audiovisual. És membre de la Plataforma de Nuevos Realizadores i des de 2015 treballa com a operador de càmera a l’escola CENTRAL DE CINE de Madrid. Com a director ha realitzat diversos curtmetratges amb un ampli recorregut per festivals a nivell internacional.

michelle masse

Michèle Masse

Michèle ha desenvolupat, durant més de trenta anys, la seva carrera en la indústria del cinema a França, en els departaments de producció i direcció, com a productora, autora/directora, cap de localitzacions i primera i segona ajudant de direcció.

El 2022 ha creat delicias films a Madrid, una productora amb la finalitat de produir pel·lícules d’autor de qualitat, de diversos gèneres. Aspira a desenvolupar temàtiques relacionades amb els drets humans, la justícia social, la igualtat, la diversitat i el respecte a la terra, posant l’accent sobre persones que sovint són invisibles.

A més, pretén donar veu a talents femenins emergents i contemplar la sostenibilitat com a part integrant del mode de producció.

Actualment desenvolupa diversos projectes de curtmetratges i llargmetratges de ficció i documental com a productora.

Jurat

Coneix el nostre Jurat del Benidorm Skyline Film Festival 2023​

El jurat d’aquesta 7é Edició de Skyline Benidorm Film Festival està compost per destacats professionals del sector cinematogràfic i serà l’encarregat d’atorgar els premis.

El jurat podrà declarar desert qualsevol dels premis si ho estima oportú, així com atorgar accèssits sense dotació econòmica. No podrà participar com a jurat cap persona que siga part interessada en la producció o exhibició de les pel·lícules sobre les quals haja d’emetre el seu veredicte.

Les decisions del jurat seran inapel·lables.

Assumpta Serna

Actriu i presidenta de AIECAU i de la Fundació First Team.
Jurat Secció Oficial

Compta amb 42 títols en TV, 115 interpretacions en pel·lícules, 27 com a protagonista, en 20 països i en 6 llengües. Ha guanyat 25 premis d’interpretació en Festivals de cinema internacionals, ha sigut jurat en més de 20: Chicago, Karlovy Vary, Mar del Plata, Mèxic, Venècia, Mont-real, Sant Sebastià.
És membre de l’Acadèmia de Hollywood, (AMPAS) des de 1993. Compromesa en el comité executiu de la branca d’actors. Ha representat a Espanya en l’Acadèmia de cinema europea durant 8 anys, organitzant la gala dels cinemes europeus a Barcelona en 2004. És, a més, membre d’honor de l’Acadèmia de cinema catalana.

És autora de tres llibres publicats: Entre l’espasa i la paret (2020), El treball de l’actor de cinema (1999) i Monòlegs en V.O (1998), i té en procés d’escriptura: La ciència de la interpretació, Monòlegs per a xiquets i Monòlegs per a adults.

Diego San José Castellano

Guionista de cinema i televisió especialitzat en comèdia​
Jurat Secció Oficial

S’ha adobat en la pantalla petita escrivint per a programes d’humor com Vaya Semanita, El intermedio, Que vida más triste o La noche de José Mota.
En 2009 arriba la seua primera incursió al cinema amb Pagafantas, pel qual va rebre en el Festival de Màlaga el Premi al Millor Guió Novell, compartit amb Borja Cobeaga. També amb Cobeaga va escriure els guions de No controls (2010), de la reeixida Huit cognoms bascos (2014) i de la seua seqüela Huit cognoms catalans (2015). També és autor del guió de Tenemos que hablar (2016), de l’adaptació al cinema del còmic Superlópez dirigida per Javier Ruiz Caldera, Fe d’etarres, o la sèrie de televisió Vota Juan, entre moltes altres.

Marta Medina del Valle

Guionista, cortometrajista i crítica cinematográfic
Jurat Secció Oficial

Criada a Sòria, és llicenciada en Periodisme per la Universitat de Valladolid i diplomada en Direcció de Cinema per l’Escola de Cinema i Audiovisuals de la Comunitat de Madrid (ECAM).
Com a guionista ha escrit el thriller ‘Setge’, dirigit per Miguel Ángel Vivas i protagonitzat per Natalia de Molina, que té previst estrenar-se en el primer trimestre de 2023.
Com a directora, és la responsable del curtmetratge ‘Despertar’, seleccionat en diversos festivals al voltant del món. També ha dirigit recentment ‘La turista’, un curtmetratge per al NotodoFilmFest encarregat per la Valladolid Film Office. Ara mateix treballa en el muntatge d’una versió més llarga.
Des de 2016, és la crítica de cinema principal del periòdic ‘El Confidencial’ i col·labora amb revistes com ‘So Film’ i ‘Cinemanía’. També és habitual de programes de televisió i ràdio com a ‘Història de nuestro cine’ de Televisió Espanyola i porta la secció ‘Sessión contínua’ del programa de ràdio ‘Carne cruda’. També ha participat en llibres monogràfics com ‘Álex de l’Església: arte y ensayo’, de Norma Editorial.
‘Lapònia’ va ser seleccionat per l’Acadèmia de Cinema per a participar en la tercera edició de les seues Residències.

Julu Martínez

Realitzador, guionista i director d'art​
Jurat Guio

Graduat en Comunicació Audiovisual, realitzador, guionista i director d’art. Els seus curtmetratges Escarpat (2018) i Els Colors Marrons (2017) van ser guardonats en festivals nacionals i internacionals, destacant respectivament els premis en el First Flame International Film Festival (Pune, l’Índia) o La Meko International Film Festival (Landau, Alemanya). A més, aquests han sigut difosos en institucions com el MACBA (Barcelona) o el CA2M (Madrid), així com en diverses universitats espanyoles (UCM, UC3M, URJCI). En 2019 és finalista en el Certamen de Joves Creadors de l’Aj. de Madrid i Áccesit en el Certamen de joves artistes de Castella i Lleó.

Durant diversos anys forma part del col·lectiu Sub21 del Centre d’Art Contemporani de la Comunitat de Madrid (CA2M, 2015-2018) i de la II Edició de joves programadors de la Cineteca
de Madrid, Cinezeta (2019). En 2020 és seleccionat en diversos laboratoris nacionals (FICX Pro Gijón, Queer Cinema Lab, Links Cerdanya) i rep premis en Fòrum Emergent! i el concurs de guió Skyline Benidorm Film Festival pel seu curtmetratge “Mapa de la geografia emocional”, que després de diversos anys de desenvolupament s’estrena a la fi d’any amb el suport del govern de Cantàbria i ICAA 2022, de la mà de *PicoTresCine i Pantalla Partida.

En 2021 és doblement premiat pel seu curtmetratge Nicaragua (2021) rebent la Residència cinematogràfica del Festival Cinema Jove de València, amb esments a millor guió i direcció, i un any després rep el premi a Millor Pitch/Projecte en Curt Creixent, en el marc del mateix festival. En 2021 rep una retrospectiva jove en la Fundació Joan Miró, en el marc del Festival U22 Cinema Jove de Barcelona. Actualment prepara els seus pròxims projectes mentre comença a desenvolupar el seu llargmetratge On estan els lladres? premiat com a projecte en l’última edició del Festival de cinema de Gijón (Semilleru Kids, FICX 2023).

Laura Márquez

Guionista
Jurat Guio

Laura Márquez és llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València i té un màster en creativitat i guions per a televisió.
Ha treballat com a guionista en programes com El club de la comèdia, Zasback i Late Motiv, on va coordinar el guió durant les últimes temporades i va col·laborar en pantalla.
Ha participat en el guió de gales com el Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià 2022 i la gala dels premis Goya 2023.
Actualment treballa en la creació i desenvolupament de projectes per a la productora El Terrat, coordina el guió de Showriano per a Movistar + i coordina el guió i participa en El Carolate, un podcast de Carolina Iglesias en Spotify.
Compagina la participació en formats d’humor com a guionista o col·laboradora i la improvisació teatral.

Avelina Prat

Guionista, directora i arquitecta​
Jurat Guio

Avelina Prat és arquitecta. Va exercir la professió uns anys abans de dedicar-se al cinema. Des de 2004 ha treballat com script en més de trenta llargmetratges, al costat de directors com Fernando Trueba, Manuel Martín Cuenca, Javier Rebollo, Alberto Morais, David Trueba o Lucile Hadzihalilovic. També ha sigut programadora en el Festival Internacional Cinema Jove de València.

Guionista i directora dels documentals [On set with]Lilly Reich, Els xiquets de la Ropavejera, i dels curtmetratges 208 paraules, Porta 6, La fàbrica de llum, L’abric roig i 3/105. Aquest últim, codirigit amb Diego Opazo, va ser seleccionat en el Festival de Venècia de 2014.

Ha estrenat recentment el seu primer llargmetratge com a guionista i directora, Vasil, produït per Diferent Films i Activist 38 (Bulgària). La pel·lícula ha sigut guardonada amb sis premis Berlanga i amb el premi a millor actor (ex aequo per a Karra Elejalde i Ivan Barnev) en la SEMINCI.

Actualment treballa en el seu segon llargmetratge que produirà de nou Diferent Films al costat d’O Som e a Fúria (Portugal).

Victoria Minguez

Productora
Jurat Shortpitch

Llicenciada per l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València, cursant sis mesos Rose Bruford College a Londres. Productora i dramaturga de la companyia Teatre de l’Abast, on produeix espectacles tant per a adults com familiars. Victoria també ha començat la seua faceta com a directora amb l’espectacle musical BUH!.
En el terreny audiovisual es destaca que és una de les cares visibles de Bromera i Algar; va formar part de “El joc de les claus” de Vicente Villanueva i del curtmetratge “Decadent” del director novell Victor Devesa; i va dur a terme el projecte “Abastint-vós de teatre” on es van filmar cent quatre monòlegs durant el confinament i es van publicar en xarxes socials.
Com a actriu en teatre ha treballat amb companyies com Albena Teatre, CRIT, LA FAM, Bambolina Teatre Practicable, Horta Teatre, Panic Map o La Teta Calva, entre altres. El seu últim treball va ser l’espectacle “Aforismats” de l’Institut Valencià de Cultura dirigit per Inka Romaní i Roberto Gracía, on es combina la dansa, el cant i la interpretació.

Juan Antonio Valverde Moreno

Concept Artist, Animació 2D i artista de Storyboard
Jurat Shortpitch​

Va naixer a València en 1977. Des de molt xicotet ha sentit vertadera passió pel dibuix, el disseny i l’art. Una vegada acabada la seua formació en Belles arts, Disseny Gràfic i Teoria del Color, va començar la seua marxa en el món audiovisual de la mà d’un dels seus mentors, com Concept Artist, Animació 2D i artista de Storyboard. Ha tingut l’oportunitat de treballar amb directors com Robert Rodríguez o Alex de l’Església, entre molts altres, així com per a PlayStation, MEDIAPRO, MTV Europe, Regency, RSA Films, etc, per citar algunes marques i/o productores, i amb els principals estudis de VFX mundials com FRAMESTORE, AGORA VFX, BLUR Studio o Tèlson TRES 60. Ha col·laborat en la sèrie d’animació “*Love, Death & Robots Vol.1” de NETFLIX, i amb l’estudi premiat amb un Goya, USER T38 de Madrid, en el disseny de cartelleria de Cinema.

Delia Guerra

Directora Movibeta
Jurat Shortpitch​

Delia Guerra és valenciana i murciana, apassionada de la mar i dels esports nàutics sense motor. Fa anys que va deixar el mediterrani, viu i treballa a Madrid. Llicenciada en Economia, baquetejada en diverses empreses, va arribar a la distribució per accident. Des de fa 10 anys dirigeix Movibeta dedicada a la distribució d’obres en festivals de cinema. En l’actualitat Movibeta acaba d’acabar un període de modernització i actualització. Treballem amb 600 festivals i amb més de 20.000 distribuïdors i directors. 

Raquel Troyano

Vocal en la Comissió de Direcció de la Reial Acadèmia de Cinema i Ciències cinematogràfiques d'Espanya, presidenta de *PNR i delegat CIM
Jurat Shortpitch

Treballa com a Directora d’Art des de fa més de 10 anys, amb més de 30 curtmetratges realitzats, fa el salt a nivell internacional amb els llargmetratges Palestina (2028), Lalla Aicha (2019), la sèrie Glow and Darkness (2020) i Un llarg viatge (2022)
En Direcció, va realitzar les seues òperes prevals, el curtmetratge Prema O i el llargmetratge El Pom Blau, amb reconegudes seleccions i premis. A la fi de 2019 es consagra en el sector com a directora amb el seu segon llargmetratge del qual també és guionista, la pel·lícula documental Un Matí Fred, guanyadora del premi a “Millor llargmetratge nacional” en el 28 Festival de Cinema de Madrid, Premi Atresmedia – Posa-li Fre i Medalla al mèrit pel Ministeri de l’Interior d’Espanya, entre altres.
Actualment, prepara el que serà el seu tercer llargmetratge de ficció El Pescador del Tajo, (seleccionat en 2022 en les residències internacionals Scriptnest i Coofilm).

Diego Saniz

Productor, director i muntador diplomat per la ECAM, a més del co-fundador de la productora Kabiria Films
Jurat Shortpitch

Ha produït més de 12 curtmetratges que han sigut seleccionats en més de 200 festivals i han aconseguit més de 50 premis, inclosa una nominació als Premis Goya. Festivals de la talla de Clermont Ferrand, InterFilm Berlín, GoShort, ALCINE, ÉCU, Festival de Màlaga, Aguilar Film Fest o Marges, entre altres. Tots els seus curtmetratges han sigut venuts a plataformes com Movistar +, Filmin, RTVE, Telemadrid o Prevalga Vídeo, fomentant el curtmetratge com a indústria a més d’aconseguir un gran reconeixement tant de crítica com de públic. En 2022 produeix el seu primer llargmetratge, “L’Aspirant”, en post-producció. Actualment forma part de la selecció 2023 del laboratori La incubadora amb el seu projecte de llargmetratge “Un cap en la paret”.
En 2021 gana el Festival Skyline Benidorm amb el curtmetratge “L’amor amenaçat” i en 2022 el Premi ShortPitch d’aquest festival.

Rosa Llorca

Responsable de l'oficina de rodatges municipal, Benidorm Film Office.
Jurat Shortpitch

Fa ja 10 anys que reactivem el servei de finestreta única per a gestionar els permisos i les necessitats de les produccions audiovisuals a la ciutat.
En aquests anys hem aconseguit una implicació total de tots els departaments municipals oferint una resposta immediata a qualsevol producció, per la qual cosa hem vist incrementat el nombre de produccions, any rere any.
En tota aquesta trajectòria hem aconseguit posicionar-nos com a ciutat “film friendly” on rodar és fàcil i així aprofitem el retorn publicitari de la nostra ciutat com a destinació turística, i impulsem l’ocupació en el sector audiovisual local.
El nostre objectiu en col·laborar en el jurat del short pitch d’aquest festival és aconseguir, de la mà de la productora guanyadora, que tinguen una gran experiència i que Benidorm siga també protagonista del curt.

Tamara García

Redactora
Jurat Secció Iberoamericana

Tamara García és graduada en Periodisme per la Universitat Complutense de Madrid. En l’actualitat, treballa com a redactora del programa diari “Hora Amèrica” en RNE – Ràdio Exterior d’Espanya. Aquest magazine dedica un espai setmanal al cinema iberoamericà i en ell, ella elabora notícies i reportatges sobre aqueixa actualitat cinematogràfica iberoamericana.

Teresa Montoro

Directora y presentadora
Jurat Secció Iberoamericana

Teresa Montoro és directora del programa de dilluns a divendres “Hora Amèrica” en RNE – Ràdio Exterior d’Espanya, un magazín que dedica especial atenció al cinema iberoamericà. Dirigeix i presenta també el microespai ‘De cinema’ en Ràdio 5, i col·labora des de la seua creació com a redactora i crítica cinematogràfica en el programa ‘De pel·lícula’ d’RNE. És vicepresidenta primera de l’Associació d’Informadors Cinematogràfics d’Espanya que entrega els Premis Feroç; llicenciada en Ciències de la Informació (Periodisme) i Geografia i Història (especialitats d’Història Moderna i Història de l’Art) per la Universitat Complutense de Madrid.

Sonia Bautista-Alarcón

Guionista, directora y productora
Jurado PNR

Es miembro de la Academia de las Artes y las Ciencias Cinematográficas de España.
Guionista, directora y productora. Licenciada en Comunicación Audiovisual. Estudió Guion en la EICTV de San Antonio de los Baños, Cuba. Entró en contacto con el cine por primera vez en el Grupo Etna de París en 2008, donde llevó a cabo su primer cortometraje experimental en 16mm de la mano del cineastas Hugo Verlinde. Ha presidido la asociación nacional de cineastas Plataforma Nuevos Realizadores y formado parte de la junta directiva durante cinco años. Ha dirigido el Festival de Cine de Madrid durante tres años hasta 2022. Ha escrito, dirigido y producido numerosos cortometrajes, branded content, videoclips y diversos contenidos audiovisuales.
Actualmente es productora en El Cañonazo Transmedia y se encuentra trabajando en un nuevo corto de ficción y en el que será su primer largometraje documental. Es curadora, programadora, asesora de proyectos y jurado en varios festivales de cine, laboratorios y muestras nacionales e internacionales.

Susana Ramírez de Arellano

Guionista, directora y jefa de producción
Jurado PNR

Susana Ramírez de Arellano una guionista, directora y jefa de producción de cortometrajes. Diplomada en guion por el ICM y estudiante de taller avanzado de guion en el EICTV.
Como directora y guionista destaca “Dilo” con más de veinticinco selecciones internacionales y un premio a mejor dirección.
En su faceta de jefa de producción destaca “Yalla” de Carlo D’Urci (Finalista de los Goya y Premio Forqué).
Su guion de largometraje “Los versos perdidos” ha sido seleccionado para el taller “Plume&Pellicule” en Sierre (Suiza).

José Ramón Soriano Suárez

Guionista
Jurado PNR

Guionista formado en la ECAM, en el Máster en Guion de series de Ficción 2020-21, así como en el Máster de Guion de Largometrajes de la Universidad de la Laguna 2015.
Su último proyecto, el guion de serie para televisión “Los Ángeles” ha sido seleccionado en el taller de showrunners de Ibersieries&Platino Industria 2022 (28 y 29 de septiembre).
Su cortometraje más reciente “Mates Aplicadas” (2020), cofinanciado por la Comunidad de Madrid, fue
estrenado en el Festival de Medina del Campo y participó en la 30ª edición del Festival de Cine de Madrid (sección PNR).
Entre sus trabajos está el guion del multipremiado cortometraje, El vendedor del año (2010, con Fernando Cayo y Javier Gutiérrez), ganador del Festival de Montreal con pre-selección Oscar y Goya y otros. Ha dirigido y escrito el cortometraje La bomba en el despacho (2013, con Luis Callejo y Diego Martín) premiado con más de 50 selecciones en festivales.
También ha trabajado como analista de guiones de largometrajes, para abcguionistas, y ha sido lector de guiones de cortos en varias ediciones del concurso de cortometrajes de abcguionistas.

Jurat

Coneix el nostre Jurat del Benidorm Skyline Film Festival

El jurat d’aquesta 6é Edició de Skyline Benidorm Film Festival està compost per destacats professionals del sector cinematogràfic i serà l’encarregat d’atorgar els premis.

El jurat podrà declarar desert qualsevol dels premis si ho estima oportú, així com atorgar accèssits sense dotació econòmica. No podrà participar com a jurat cap persona que siga part interessada en la producció o exhibició de les pel·lícules sobre les quals haja d’emetre el seu veredicte.

Les decisions del jurat seran inapel·lables.

Cristina Perales

Actriu, guionista i directora
Jurat Secció Oficial

Llicenciada en Ciències de la informació, comença a treballar com a actriu de la mà de Toni Canet en 1994.

En televisió destaca el seu paper en “El Comissari” de Tele 5 per ser el de major projecció amb deu anys d’emissió en prevalga-estafe.

En cinema ha treballat amb Vicente Aranda, J.A. Escrivá, Sergio Cabrera, Miguel Courtois, Carlos Marqués-Marcet o Alex i David Pastor, entre altres. Els seus últims treballs en cinema han sigut “El desenterre” de N. Ruiperez i “El substitut” d’Óscar Aibar.

En 2015 signatura el seu primer curt com a guionista i actriu : “En defensa pròpia”. En 2017 escriu i dirigeix “No et fiques amb mamà” i en 2018 dirigeix i co-guionitza la web-sèrie de 8 capítols “Tall-Tall” per la qual rep el premi a la millor adreça en el festival de ficció en línia d’Aranjuez “Fictícia”.

Actualment prepara el rodatge d’un curt que ha escrit i ultima el guió del seu primer llarg.

És Vicepresidenta segona de l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual.

Luís Ivars

Músic escènic, Acadèmic de les Arts Escèniques d'Espanya
Jurat Secció Oficial

Si alguna cosa defineix a Luis Ivars com a compositor és el seu eclecticisme. Des dels seus inicis en la música clàssica, les seues experiències musicals han passat per estils com el pop, rock, jazz, funky, electrònica o ètnica, en grups com Mediterrani, Dansa Invisible, Slac Jazz o Boogie Children R&B, abans de dedicar-se definitivament a la música de cinema. Tabarka, de Domingo Rodes, va ser el seu primer llargmetratge al qual van seguir Temps de Azucar, Sagitari, La Dama Babaua, Tarancón el Cinqué Manament o Capità Tro, entre altres projectes, amb directors com Juan Luis Iborra, Vicente Molina Foix, Manuel Iborra, Amer Alwan o Antonio Hernández. La seua immersió en les músiques de l’antiguitat ha donat so a nombrosos museus arqueològics com el Marq (millor museu europeu de 2004) Valltorta (Castelló), Beneficència (València)… i molts altres de temàtica més contemporània com Muvim, Mubag o de la Festa, d’Alcoi.
És President Honorífic de Musimagen, l’Associació espanyola de Compositors per a Audiovisual i ha exercit la presidència de FFACE (Federation of Film & Audiovisual Composers of Europe) sent membre de la directiva de ECSA (European Composers & Songwriters Alliance).

Pilar Pérez Solano

Directora, productora, guionista, Académica de Cine de España
Jurat Secció Oficial

Premio Goya 2014 a la mejor película documental por “Las Maestras de la República”. En 2021 ha dirigido la serie documental “Caminos de la Música” producida por Prensa Ibérica Audiovisual para Orange TV.
Licenciada en Ciencias de la Información, por la Universidad Complutense de Madrid, comenzó su carrera profesional en 1993 formando parte del equipo de producción propia de Canal+ donde fue productora, guionista y directora de multitud de títulos y formatos, recibiendo multitud de premios internacionales, como la nominación a un Premio Emmy por el documental “Lorca en Nueva York”.
En 2007 fundó Transit Producciones, realizando documentales como “Murales” con la Fundación Joan Miró, estrenado en Tiempo de Historia en Seminci y que representó al documental español en el programa “Window to Spain” en Nueva York. “Las Maestras de la República” estrenada a nivel internacional en países como EEUU, China, México, Francia, Argentina, etc.. Su último largometraje documental, “La Defensa, por la Libertad” ha sido realizado en coproducción con RTVE en colaboración con el Consejo General de la Abogacía Española y estrenado a concurso en Seminci.
Es miembro de la Academia de Cine de España y de CIMA. Miembro fundacional de la Academia Valenciana del Audiovisual. Profesora en el Máster de Documental y Transmedia de la Universidad Carlos III de Madrid. Ha sido asesora de Presidencia de la Generalitat Valenciana para temas de audiovisual, con la puesta en marcha de la nueva televisión autonómica Àpunt y como Presidenta del Consejo de Administración de los estudios de cine Ciudad de la Luz de Alicante.

Sergio Barrejón

Guionista, Membre de l'Acadèmia de Cinema i de l'Acadèmia Valenciana de l'Audiovisual
Jurat Guió

Coordinador de guió de Cuéntame . Guionista de sèries com Amar es para siempre, La catedral de la mar, Servir i proteger o Els hereus de la terra, entre altres.
Guionista dels llargmetratges Fill de Caín i Lucas (Biznaga de Plata Millor pel·lícula Zonazine a Màlaga), i director del llargmetratge Cap (nominat al Goya a Millor guió adaptat).
Guionista d’un curt nominat a l’Oscar (Érem pocs) i de tres curts nominats al Goya (L’Encarregat, Lucas i Yalla).
Professor de guió en la ECAM de Madrid, en el Màster de Guió de la Universitat Pontifícia de Salamanca i en el Màster de Guió Mediapro/Universitat Complutense de Madrid.
Membre de l’Acadèmia de Cinema i de l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual.

Eva Sáiz

Guionista i directora
Jurat Guió

Després d’escriure molts curts per a una altra gent debuta en l’adreça amb ‘Dona sense fill’, que va obtindre la Biznaga a la millor adreça i millor curt premi del públic en el Festival de Cinema Espanyol de Màlaga, Roel a millor guió en la Setmana del Cinema de Medina del Campo, premi *Onofre a la millor adreça Festival Ibèric de Cinema de Badajoz, Millor Curtmetratge Nacional en el festival de cinema FCM-PNR, primer premie “Ciutat d’Alcalá” en el certamen nacional del festival de Alcine, Millor Curtmetratge Nacional en el Festival de Curtmetratges Aguilar de Campoo, Millor Adreça Novella en els premis Fugaç i Secció Oficial en el Clermont Film Fest. 

‘El pensament màgic’, el seu segon curtmetratge com a directora, va ser un dels projectes seleccionats pel festival de Cannes per a la primera edició del Focus Script, guanyador ex aequo del premi a Millor Guió de projecte en el Skyline Benidorm i Projecte Curt Movistar+ en el Festival Internacional de Cinema de Gijón, on tindrà el seu premiere espanyola al novembre de 2022. ‘El pensament màgic’ és, també, un extracte del seu primer llargmetratge en desenvolupament, ‘Casa de Feres’, seleccionat en la IV edició de la Incubadora, The Screen ECAM.

Paco Cavero

Il·lustrador, guionista i director
Jurat Guió

Il·lustrador de professió, sobreviu entre les seues dues passions, el cinema i el dibuix, des que té ús de raó. És director també d’un dels festivals de gènere fantàstic més consolidats de la nostra geografia, el Acocollona’t: Setmana de cinema fantàstic i de terror de Girona.

La seua trajectòria com a guionista i director és:

– 2019, La Tercera Part, co-escrit i co-dirigit al costat d’Alicia Albares. Actualment en recorregut per festivals, 130 seleccions i 20 premis.     

– 2016, Verd Pistatxo, 127 seleccions i 12 premis.

– 2014, Per això no tinc germans, 100 seleccions i 11 premis.

– 2011, Li cridarem Bobby, amb 109 seleccions i 13 premis.

Sonia Bautista Alarcón

Cineasta, guionista i directora del Festival de Cinema de Madrid FCM-PNR
Jurat PNR (Plataforma Nuevos Realizadores)

La Roda, Albacete, 1985. Llicenciada en Comunicació Audiovisual per la USP-CEU de Madrid; CSU Màrqueting, comunicació i gestió d’esdeveniments per la UCM. Membre de l´Acadèmia de Cinema d´Espanya. Va estudiar guió a l’Escola Internacional de Cinema i Televisió de Sant Antoni dels Banys, Cuba. Fruit d’aquest viatge va néixer el documental “Un mateix Son, havaners i gaditans”, 2009 que va codirigir juntament amb Ana García. A més, va escriure i dirigir el documental “One Day In Les Roquettes”, 2010. Com a guionista i directora, el 2016 estrena el curtmetratge “Lamento de Penya-segat” Menció Especial al Certamen Canvi i Curt de Madrid i Secció Oficial a diversos festivals. El 2017 “TW. For Today’s People”, Premi a la Millor Interpretació de Curtmetratge Nacional i de Soci PNR ex-aequo (María Reyes Arias) 26è Festival de Cinema de Madrid FCM-PNR i Secció Oficial a diversos festivals. El 2020 escriu i dirigeix ​​el curtmetratge “La llum de l’Esperança” i el 2021 “El regal de David”, tots dos treballs amb la producció executiva de la marca PideTaxi.

En els darrers anys ha produït, escrit i dirigit també diversos videoclips i peces publicitàries. Ha estat Jurat a nombrosos Festivals i laboratoris nacionals i internacionals i el seu caràcter inquiet i multidisciplinar l’ha portat a compaginar la seva vida laboral a diferents mitjans gabinets de comunicació i agències, especialitzant-se en direcció de comunicació i màrqueting.
Actualment està immersa en la reproducció de diversos projectes cinematogràfics, és directora del Festival de Cinema de Madrid FCM-PNR. Ha format part de la Junta Directiva de la Plataforma Nous Realitzadors des de fa cinc anys i ha estat presidenta d’aquesta Associació fins al febrer del 2022. El 2019 s’estrenava com a productora executiva del curtmetratge “Fronteres” de Violeta Barca-Fontana. També destaquen els seus treballs com a dissenyadora de vestuari als curtmetratges. El seu treball als departaments de vestuari, i maquillatge i perruqueria al llargmetratge hispano-mexicà “Pozoamargo” d’Enrique Rivero, 2017, li van servir per ser finalista a la 31a edició dels Premis Goya 2017.

Ismael Olivares

Director, guionista i productor
Jurat PNR (Plataforma Nuevos Realizadores)

ISMAEL OLIVARES (Albacete, 22/11/1983) Des de molt petit comença a sentir fortes emocions pel món cinematogràfic, concretament cap al gènere de terror i del drama, però no és fins als anys universitaris, concretament a Granada i Florència (Itàlia) , on es veu empès a explicar les seves històries. El 2008 funda Prosonarte, productora audiovisual. En el seu desig de donar a conèixer la Tamborada de Hellín (Albacete), ciutat familiar, i després de més de 3 anys de patit treball, neix Silencio, el seu primer llargmetratge documental, estrenant-se als Cinemes Callao el 2013. Després de l’èxit de Silencio, Olivares realitza multitud d’espots i clips de vídeo (The Niftys, Rafa Blas, Honky Tonky Sánchez). El seu primer curtmetratge, SANTA, va arribar el 2016 amb què ha aconseguit més de 30 seleccions internacionals. El 2019 veu la llum el seu curtmetratge més íntim, La Llorona, protagonitzat per Chanel Terrero i Miguel Ángel Puro, que obté 4 premis internacionals, entre ells, Millor Curtmetratge de Castella-la Manxa a Abycine i Millor Curtmetratge Internacional al Festival de Cinema de Sant Diumenge. També, com a productor, arriba a les 450 nominacions per tot el món, col·locant Prosonarte com una referència en la producció de curts. Avui dia, Prosonarte pertany a l’empresa Prosonarte Corporación SL, on Olivares és CEO de la companyia. A Fitur 2021, obté el Primer Premi a Millor Video de la fira pel seu spot “Making Of Castilla La Mancha”. Actualment Ismael Olivares escriu el seu primer llargmetratge.

Vicky Sirera

Actriu, directora i comunicadora
Jurat PNR (Plataforma Nuevos Realizadores)

A més de ser emprenedora és Actriu i Psicòloga/comunicadora amb més de 6 anys d’experiència al sector audiovisual i projectes teatrals.

Dirigeix i presenta el projecte VE_Cinema; comunitat d’artistes audiovisuals a la Comunitat Valenciana en què a més de dinamitzadora presenta i modera col·loquis de Cinema i Curtmetratge.

Actualment s’aventura també al món de la locució duent a terme un programa de Cultura i Cinema a la Ràdio.

Vicky compagina el seu treball com a actriu a Teatre, cinema i Publicitat amb els altres projectes entre València (La seva ciutat natal) i Madrid (La seva ciutat d’acollida). La seva virtut és la comunicació, el lliurament i el bon humor. Va debutar com a directora amb el seu curtmetratge “Clóchinas” el 2020 amb què va participar al Notodofilmfest.