Jurat
Coneix el nostre Jurat del Benidorm Skyline Film Festival 2024
El jurat d’aquesta 8 Edició de Skyline Benidorm Film Festival està compost per destacats professionals del sector cinematogràfic i serà l’encarregat d’atorgar els premis.
El jurat podrà declarar desert qualsevol dels premis si ho estima oportú, així com atorgar accèssits sense dotació econòmica. No podrà participar com a jurat cap persona que siga part interessada en la producció o exhibició de les pel·lícules sobre les quals haja d’emetre el seu veredicte.
Les decisions del jurat seran inapel·lables.
Jurat Secció Oficial
Inés de León
Directora y guionista de cine y publicidad.
Ha dirigit les pel·lícules “¿Qué te juegas?” 2019 amb Amaia Salamanca, Javier Rey i Leticia Dolera. I “A todo tren 2” 2022 amb Paz Vega, Paz Padilla i Santiago Segura. En la qual també actua ella mateixa.
Com a directora de publicitat, ha realitzat campanyes i fashion films per a marques com Gaultier, Levi’s, Lancôme, Chanel, Gucci o Guerlain.
En el lloc web de la revista Vogue, juntament amb la seua directora Inés Lorenzo, va crear la sèrie “Fashion Drama”. On cada capítol és una història divertida, una barreja entre cine i fashion film. Aquestes històries han tingut protagonistes com Úrsula Corberó, Nicole Wallace, Amaia Salamanca, Brays Efe, Begoña Vargas, Lola Rodríguez, Sita Abellán, Sara Sálamo, Ingrid García Jonsson, Silvia Alonso, entre altres…
Enrique López Lavigne
Enrique López Lavigne és un dels productors més rellevants de la indústria espanyola, comptant amb més de seixanta títols al seu currículum, entre els quals es troben tres dels més taquillers de la història d’Espanya. És responsable de les tres temporades de la comèdia de culte de Movistar “Vergonya”, les tres temporades de “Paquita Salas” de Netflix i “Veneno”, d’A3 Media. Altres títols aclamats internacionalment són “Lo imposible” i “Un monstruo viene a verme”, dirigides per J.A. Bayona, “28 semanas después”, de Juan Carlos Fresnadillo, “Verónica” i, més recentment, “La Abuela”, de Paco Plaza, “Asedio”, de Miguel Ángel Vivas i “Voy a pasármelo bien”, de David Serrano. I “Yo no soy esa”, la propera pel·lícula de María Ripoll, que s’estrenarà a la tardor.
Paula Prendes
Llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pontifícia de Salamanca, Paula Prendes ha forjat una exitosa carrera en la indústria de l’entreteniment a Espanya. Com a presentadora, ha destacat en programes de renom com ‘Prodigis’, ‘Zapeando’, ‘Cuiners al volant’, ‘Sé lo que hicisteis’ i ‘Periodistes FC’, on ha demostrat la seua versatilitat i carisma davant les càmeres. En l’àmbit actoral, ha participat en una àmplia varietat de sèries emblemàtiques com ‘Gran Hotel’, ‘Àguila Roja’, ‘Gran Reserva’, ‘B&B’, ‘Víctor Ros’, ‘Velvet’, ‘Servir y proteger’ o ‘Machos Alfa’, consolidant-se com una figura destacada en el panorama televisiu espanyol. Entre els seus treballs més destacats en la gran pantalla, es troben ‘¿Quién es quién?’, una comèdia on va demostrar la seua versatilitat interpretativa, ‘Enterrados’, un intens thriller que va captivar l’audiència, i ‘Fuga de cerebros 2’, una exitosa comèdia que la va portar a explorar nous registres en la seua carrera.
Jurat Guió
Paula Sánchez Álvarez
Guionista especialitzada en ficció, ha treballat amb la plataforma Playz en sèries com Yrreal o programes com Llàmalo X. En publicitat ha estat guionista de l’anunci Mi Padre, per a Glamour Espanya. En la productora Mediacrest va treballar tres anys en desenvolupament de ficció, dels quals destaquen els projectes Una casa en la platja, guardonat en Conecta Fiction 2021, 17khz, en desenvolupament per a YLE (la televisió pública finlandesa) i Assumptes Interns, sèrie que s’estrenarà en 2024 a RTVE. Recentment va fer el seu debut com a directora en el curtmetratge multipremiat Co-Haunting.
Santi y Pablo
Santiago Cardelús va estudiar el Màster de Guió de Ficció de Cinema i Televisió l’any 2017. Des de llavors, ha desenvolupat una sèrie de ciència ficció per a Mediapro Studios, ha estat guionista de plató de la sèrie Servir y Proteger, emesa a TVE, i ha format part de l’equip de guió de la sèrie Los Artistas, emesa a Vix i Amazon Prime Video.
Pablo Manchado també va estudiar el Màster de Guió de Ficció de Cinema i Televisió. És guionista a la productora Plano a plano. Ha escrit en sèries com Cicatriu, Una Vida Menys a Canàries, Toy Boy o Servir y Proteger.
Com a tàndem creatiu, han escrit i dirigit tres curtmetratges: Hèroes, seleccionat en més de seixanta festivals nacionals i internacionals, i guanyador de cinc premis; Malas Notícies, seleccionat en més de vint festivals, com el FESCIGU o el Festival de Medina del Campo; i La Piscina, actualment en procés de distribució.
Gabi Ochoa
Co-guionista, juntament amb Ada Hernández i Rafael Cobos, i director de El amor no és el que era (2013), protagonitzada per Alberto San Juan, Blanca Romero, Nicolás Coronado i Aida Folch. La pel·lícula va clausurar el XVI Festival de Cinema Espanyol de Màlaga.
Cocreador i coguionista, juntament amb Héctor Beltrán, Carlos De Pando i Sara Antuña, de la sèrie Sin Huellas (2022) per a Amazon Studios i Zeta Studios.
Ha treballat en diversos desenvolupaments com les sèries Ronda sud (2018) per a À Punt Media, Ultratumba (2019) premi Millor DigiSèrie en Conecta Fiction 2019, Històries del Palmar (2020) DAMA Ajuda 2019 i Ajuda IVC desenvolupament 2020, Sin cuartel (2022) Residències de l’Acadèmia de Cinema, o Misterioso incauto (2023) en desenvolupament per a À Punt Media. Totes escrites juntament amb Héctor Beltrán.
A més, en els projectes de llargmetratge Les guerres correctes (2015), adaptació al cinema de la seua obra teatral per a Álamo Producciones, i Nena (2023), per a TV ON Producciones i desenvolupada en els laboratoris Faber Llull, Toronto 2022, Mostra Afers i Disssident House, entre altres.
Jurat Shortpitch
Begoña Ballester-Olmos
Realitzadora Audiovisual des de 2005 i traductora audiovisual des de 2008, en 2012 funda bbo i es dedica de ple a la traducció audiovisual des del punt de vista tècnic i lingüístic. Els seus coneixements tècnics li permeten anticipar-se als possibles problemes, valorar-los i oferir solucions versàtils.
En els últims anys, bbo s’ha convertit en una agència referent havent traduït i subtitulat pel·lícules de gran renom com Alcarràs, As Bestas, Fallen Leaves, 20 000 espècies d’abelles, Vides passades, entre altres.
El seu Pack Producció Espanyola és el producte estrella de bbo, ja que ofereix una solució completa des de l’elaboració de les llistes de diàlegs, els subtítols a qualsevol idioma, subtítols especials, audiodescripció i llengua de signes.
Forma part del consell administrador de DAMA, i socia d’ALIA, ATRAE, AJEV i AESAV.
Claudia Ortega
Claudia Ortega Olivares (Benidorm, 1995) es muda a la capital madrilenya per estudiar Art Dramàtic en el CITM. Després de graduar-se, cursa un taller de dramatúrgia amb Sanchís Sinisterra i dos tallers anuals a l’EdE de Madrid, de novel·la i Guió. Aquest estiu, viatja a Cuba per cursar un taller de direcció d’actors a l’EICTV, San Antonio de los Baños. A la seva tornada, comença a estudiar a l’ECAM l’especialitat de Guió de cinema i televisió, de la qual es gradua el 2021. El 2019, s’inicia com a directora de teatre amb Azul o cançó a un poeta suïcida, obra que estrena amb la seva companyia La fràgil a la RESAD i diferents sales alternatives de Madrid, com el Umbral de Primavera; on també estrena Nostres fills al març de 2021. El 2021 inicia el màster de narrativa a l’EdE de Madrid.
Com a guionista ha desenvolupat el llargmetratge de ficció Beroa, projecte guanyador del Cantabriafilmfestival2020, participant del Laboratori Fire 2021 de Barcelona, seleccionat en fòrums com Abycine Lanza 2021 i en la secció joves de la Berlinale 2022, així com guanyador del primer premi a projecte jove del Lesgaicinema 2021, de les ajudes de Cantàbria 2021 i participant a l’Atlántidafilmfest 2022. Està desenvolupant Oh, carinyo, el seu primer llargmetratge de ficció com a guionista i directora, participant del programa Cima Impulsa 2021, del programa de Pitch Ibicine2022, del Fire Lab 2022 de Barcelona (on guanya el premi al millor projecte de llargmetratge pel festival i al millor guió per DAMA), i del Campus d’estiu de l’Acadèmia de Cinema 2023. Acaba de rodar el seu primer curtmetratge de ficció com a directora Per què plora les noies? guanyador del Skyline Film Festival 2023 a Benidorm.
A més, ha treballat en Alpha producciones com a guionista i directora i com a lectora i analista de guions en festivals i laboratoris com el Labdelnorte 2023.
Macu Esteve
Hace ya 10 años que reactivamos el servicio de ventanilla única para gestionar los permisos y las necesidades de las producciones audiovisuales en la ciudad.
En estos años hemos logrado una implicación total de todos los departamentos municipales ofreciendo una respuesta inmediata a cualquier producción, por lo que hemos visto incrementado el número de producciones, año tras año.
En toda esta trayectoria hemos conseguido posicionarnos como ciudad “film friendly” donde rodar es fácil y así aprovechamos el retorno publicitario de nuestra ciudad como destino turístico, e impulsamos el empleo en el sector audiovisual local.
Nuestro objetivo al colaborar en el jurado del short pitch de este festival es conseguir, de la mano de la productora ganadora, que tengan una gran experiencia y que Benidorm sea también protagonista del corto.
Julio Blas
Julio Blas és director i fundador de Echar a Rodar, consultora de sostenibilitat aplicada a la indústria audiovisual, on desenvolupen plans de sostenibilitat (La Mesias per a Movistar+; Estiu a Desembre, Les Noies de l’Estació; Premis Berlanga, Skyfilm Festival) i en aquest moment està cursant el Doctorat en Sostenibilitat Audiovisual. A més, ha estat durant més de 25 anys a televisió i ràdio com a realitzador (Canal +, Cadena SER, Mediaset, Movistar+). Llicenciat en Comunicació Audiovisual per la UCM, Màster en Direcció i Producció de Continguts Audiovisuals per la VIU, Màster en Formació del Professorat de Secundària i FP en l’especialitat de Processos i Comunicació Audiovisual per la URJC, Project Management Professional (PMP®) pel PMI® i Tècnic Superior en Realització de Projectes Audiovisuals per l’Escola CES. Apassionat de la comunicació en general i de la audiovisual en particular, també compta amb gran vocació docent. Imparteix docència a la Universitat Carlos III de Madrid, OBS Business School i ha treballat a la Universitat Complutense de Madrid i en Formació Professional, a més de cursos monogràfics i tallers en empreses.
Samuel Alarcón
Samuel Alarcón Izquierdo (Madrid, 1980) és cineasta, comunicador, guionista, productor i dissenyador sonor. Treballa en el camp de la no-ficció, el cinema-assaig i la videocreació, així com en el documental sonor. Les seves obres s’han estrenat a la Biennale de Venezia, al MACRO de Roma, al Museu Reina Sofía de Madrid, al Festival de Cinema Europeu de Sevilla, Documentamadrid o han estat emeses a Radio Nacional d’Espanya. Rebé la residència a la Real Academia de España a Roma, on va realitzar el seu primer llargmetratge, La ciudad de los signos (2009), Premi del Públic Documentamadrid 2009. El 2013 va crear El cine que viene, un espai radiofònic per a la difusió del cinema independent iberoamericà a Radio Nacional d’Espanya. El seu segon llargmetratge en solitari: Oscuro y Lucientes (2018) aborda el cas del cap perdut de Francisco de Goya i s’estrena al Festival de Cinema Europeu de Sevilla. Va guanyar el Premi al millor guió Madrid Crealab i el premi Jerry Goldsmith a la millor Banda Sonora. El 2020 va estrenar el seu curtmetratge experimental Déjame Hablar (2020) dedicat al músic Luis de Pablo a la Biennale di Venezia i va rebre el premi al millor so a Alcine, el mateix any. També el 2020 es va incorporar a l’equip de Documentos RNE com a guionista i dissenyador sonor. Aquell mateix any, el programa va guanyar el premi Bravo de comunicació a ràdio i posteriorment el Tiflos de periodisme. El 2022 va estrenar El género chico, un documental dedicat al teatre musical de finals del segle XIX a Madrid.
Jurat Internacional
Jaime E. Manrique
El fundador i director de LABORATORIOS BLACK VELVET és un individu amb una extensa trajectòria en la gestió cinematogràfica integral, amb més de 25 anys d’experiència en àrees que van des de les comunicacions, passant per la producció, fins a la distribució.
És el fundador i director del Bogotá Short Film Festival / Festival de Curtmetratges de Bogotà – BOGOSHORTS, i també el dissenyador conceptual del Moviment BOGOSHORTS, així com estratega de la seua agència de distribució de curtmetratges llatinoamericans BOGOSHORTS Film Agency.
A més, és creador i editor de PANTALLA COLOMBIA des de fa 22 anys, un butlletí setmanal sobre l’actualitat cinematogràfica colombiana, propietat de Proimágenes Colombia, entitat de la qual ha sigut assessor de comunicacions digitals durant les últimes dues dècades.
Ha sigut analista cinematogràfic en més de 15 mitjans de comunicació en els últims anys i va ser soci i part de l’equip gestor de Cine Tonalá Bogotá, una sala d’exhibició alternativa a la capital colombiana (2015-2020).
També ha sigut director de comunicacions i ha liderat campanyes de llançament de més de 65 pel·lícules colombianes i festivals de cinema, incloent-hi el FICCI – Festival Internacional de Cinema de Cartagena de Índies (2011-2019).
És un dels membres fundadors de l’Acadèmia Colombiana de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques – ACACC i actualment es desempeña com a seu director de comunicacions.
Ha participat com a jurat i/o programador en l’àrea de curtmetratges en diversos festivals de cinema arreu del món, i també ha sigut docent en diferents càtedres de cinema en universitats com l’Externado de Colombia, Jorge Tadeo Lozano i Politécnico Grancolombiano, així com professor de Distribució i Màrqueting Cinematogràfic en l’Escola Internacional de Cinema i Televisió EICTV, San Antonio de los Baños, Cuba.
Celia Vela
Codirectora de l’Almagro International Film Festival (AIFF), i coordinadora general artística del Festival del Cine y la Palabra (CIBRA, Toledo). Actriu, Assistent de Direcció i Investigadora Artística d’origen manxec amb més de 20 anys de trajectòria professional a Mèxic. Com a actriu compta amb més de 1000 representacions teatrals, així com nombroses produccions cinematogràfiques, televisives i publicitàries. Com a assistent del director artístic Raúl Farell a Mèxic, ha format part de produccions i muntatges escènics en col·laboració amb les institucions públiques i privades més importants de Mèxic, per nomenar-ne algunes: l’Instituto Nacional De Bellas Artes (INBA), la Coordinación Nacional De Literatura y Teatro (CNLT), el Instituto Mexicano de Cinematografía (IMCINE), Consulado de la República de Argentina en México, Fundación Franz Mayer, Museo Jose Luis Cuevas, Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), entre moltes altres.
Rosalía Mayor
Rosalía Major és una destacada professional del periodisme amb una àmplia trajectòria tant en la pràctica periodística com en la gestió associativa. Possèix una Llicenciatura en Ciències de la Informació, especialitzada en Periodisme, obtinguda a la Universitat Complutense de Madrid, i un Màster en Periodisme de l’ABC.
En la seua experiència laboral, es destaca el seu nomenament com a presidenta de l’Associació de Periodistes de la Província d’Alacant per al període 2019-2023. A més, va ocupar el càrrec de Directora i membre del Consell de Redacció de les revistes CANELOBRE i EL SALT, editades per l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert. Durant la seua gestió, va demostrar un profund coneixement del patrimoni, tradicions i personatges històrics de la província, cobrint una àmplia gamma de temes rellevants.
A més de la seua tasca periodística, Rosalía ha participat activament en activitats socials i culturals, destacant com a moderadora de taules rodones, conferenciant i jurat en diversos esdeveniments. També ha demostrat un compromís amb la seua formació contínua, participant en cursos i tallers sobre verificació de dades, intel·ligència artificial, habilitats socials, entre altres.
El seu compromís amb la responsabilitat social es reflecteix en la seua participació en jurats de concursos escolars i esdeveniments relacionats amb la inclusió i la joventut. Per la seua destacada tasca, ha rebut diversos reconeixements, incloent el nomenament com a Andalusa de l’Any per part de l’Associació Casa d’Andalusia Juan Ramón Jiménez d’Alacant i el Premi Aula de la Dona “Tota una vida” de l’Institut Superior de Ciències de l’Educació.
Jurado PNR
Sonia Bautista
Guionista, directora i productora. Llicenciada en Comunicació Audiovisual. Va estudiar Guion a la EICTV de San Antonio de los Baños, Cuba. Va entrar en contacte amb el cinema per primera vegada al Grup Etna de París el 2008, on va realitzar el seu primer curtmetratge experimental en 16mm de la mà del cineasta Hugo Verlinde. Ha presidit l’associació nacional de cineastes Plataforma Nuevos Realizadores i ha format part de la junta directiva durant cinc anys. Ha dirigit el Festival de Cinema de Madrid durant tres anys fins al 2022. Ha escrit, dirigit i produït nombrosos curtmetratges, branded content, videoclips i diversos continguts audiovisuals. Actualment és productora en El Cañonazo Transmedia i està treballant en un nou curt de ficció i en el que serà el seu primer llargmetratge documental. És curadora, programadora, assessora de projectes i jurat en diversos festivals de cinema, laboratoris i mostres nacionals i internacionals.
Carlos Escolástico
Carlos Escolástico es va formar en fotografia a l’ICP de Nova York. Actualment es dedica a la producció audiovisual a través de la plataforma FOTOMOTORA, desenvolupant al mateix temps la seva vocació artística mitjançant projectes centrats en el retrat i en l’ús de recursos procedents de la psicologia per a la creació audiovisual. És membre de la Plataforma de Nuevos Realizadores i des de 2015 treballa com a operador de càmera a l’escola CENTRAL DE CINE de Madrid. Com a director ha realitzat diversos curtmetratges amb un ampli recorregut per festivals a nivell internacional.
Michèle Masse
Michèle ha desenvolupat, durant més de trenta anys, la seva carrera en la indústria del cinema a França, en els departaments de producció i direcció, com a productora, autora/directora, cap de localitzacions i primera i segona ajudant de direcció.
El 2022 ha creat delicias films a Madrid, una productora amb la finalitat de produir pel·lícules d’autor de qualitat, de diversos gèneres. Aspira a desenvolupar temàtiques relacionades amb els drets humans, la justícia social, la igualtat, la diversitat i el respecte a la terra, posant l’accent sobre persones que sovint són invisibles.
A més, pretén donar veu a talents femenins emergents i contemplar la sostenibilitat com a part integrant del mode de producció.
Actualment desenvolupa diversos projectes de curtmetratges i llargmetratges de ficció i documental com a productora.